Noutăți › Ultimele știri › Sesizările virtuale duc la soluții reale
Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38000 de utilizatori și 12000 de alerte în primele 4 luni, utilizand o versiune beta, aplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii „oficiale” cu numărul 1.0 la sfârșitul lunii martie.
Tehnologia
scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38000
de utilizatori și 12000 de alerte în primele 4 luni, utilizand o versiune beta, aplicația Civic Alert
se pregătește de lansarea versiunii „oficiale” cu numărul 1.0 la sfârșitul lunii martie.
Bazându-se pe serviciile de cloud Microsoft Azure, aplicația dezvoltata de TotalSoft –
unul dintre cei mai importanți parteneri Microsoft pentru aplicații CRM - este pregatită pentru creșterea exponențială a
numărului de utilizatori așa cum poate fi ea prevazută de cifrele din primele
luni de funcționare.
Civic Alert este
cel mai mare self service din Romania destinat cetatenilor, prin intermediul
căruia acestia pot semnala simplu si rapid problemele de ordin civic
autorităților responsabile.
Procesul deseori
prea complicat prin care o problemă civică e supusă atenției unei autorități – locale sau
regionale – e preluat de un call-center dedicat ce urmărește depunerea și
rezolvarea sesizării înregistrate prin intermediul aplicației. Odată cu
răspândirea aproape universală a utilizării smartphone-urilor, un simplu gest poate
înregistra imagini cu problema, locația ei (cu ajutorul coordonatelor GPS) și
trimite sesizarea către centrul de monitorizare Civic Alert. Aici sesizarile
sunt colectate și structurate de un sistem automat de CRM (Customer
Relationship Management) configurat ca un centru de management al
reclamatiilor, ce rulează în Microsoft Azure. Faptul ca sistemul rulează în
cloud-ul Azure asigură arhivare automată și disponibilitate imediată a datelor
și ușurează dramatic efortul de a urmări drumul unui mesaj de la sesizare la
rezolvare.
Pe baza
raportărilor și informațiilor oferite de sistemul de CRM, operatorii din call-center contacteaza autoritățile relevante pentru
rezolvarea problemelor sesizate.
Autoritățile
primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat
din oras. Numeroase instituții publice din diverse localități și-au manifestat
deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare dat fiind faptul că
facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia
se confruntă în spațiul public. Peste 370 de sesizări au fost confirmate ca
rezolvate de autorități până în prezent.
În perioada
decembrie - martie, aplicația a înregistrat mai bine de 12000 de alerte trimise de
utilizatori. Distribuția lor pe categorii aduce o imagine destul de fidelă a
problemelor citadine de zi cu zi ale Romaniei. Parcările abuzive sau ilegale
sunt cele mai numeroase, urmate de gropi și deșeurile abandonate.
Sistemul care
colectează alertele rulează în cloud – Civic Alert beneficiază de o soluție dezvoltată de Total Soft pe
serviciul de cloud de la Microsoft.
Despre
colaborarea cu Civic Alert, Daniel Balaceanu, Product Manager, Charisma Business Applications,
TotalSoft spune că „dezvoltarea
de soluții care să aibă un efect net pozitiv la nivelul comunității sau a
societății ca întreg ni se pare una dintre cele mai ofertante folosirii ale
tehnologiei de vârf. Cloud-ul și schimbările de paradigmă pe care le aduce la
nivelul utilizării și dezvoltării de tehnologie e vârful de lance al
progresului digital actual – ni se pare potrivit ca el să vină în sprijinul
schimbării în bine, oriunde ar avea ea loc”.
Civic Alert este o solutie informatica compusa
dintr-o aplicatie mobila, accesibila de pe smartphone, un site web cu prezenta
publica pentru urmarirea statusului reclamatiilor si un sistem de backoffice
bazat pe tehnologia Microsoft Dynamics CRM.
Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: “Am pornit Civic Alert dintr-un esec
personal: timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre
semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. Dupa doua luni, am decis ca trebuie sa
gasesc o solutie si, pentru ca aveam deja experienta in digital, am creat o
aplicatie care sa transmita sesizarea mea autoritatilor. In scurt timp ne-am
dat seama ca o aplicatie de una singura nu rezolva problema. Aveam nevoie de o
solutie scalabila, flexibila si mobila ca sa putem procesa si urmari in mod
transparent tot ce se intampla mai departe cu sesizarile. Am adaugat call centerul
si am decis sa mutam toata activitatea in cloud. Asta ne-a permis sa ne
respectam promisiunea facuta utilizatorilor: ca vom folosi tehnologia si
puterea crowdsourcingului pentru imbunatatirea spatiului civic”
Cu toate că
versiunea 1.0 se va lansa la finalul lunii martie, Civic Alert are deja planuri
de extindere a sistemului care pornesc din aceeași intenție de transformare a societății și
vieții urbane prin tehnologie - un birou virtual de obiecte pierdute, un
proiect de măsurare a calității aerului cu senzori mobili sau o soluție pentru sesizări
din trafic prin intermediul camerelor video atașate autovehiculelor.