Noutăți › Ultimele știri › TotalSoft: asistenții personali virtuali (chatboții) - noul trend pe piața soluțiilor de HR
TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală, parte a grupului Logo începând cu anul 2016, anunță extinderea investițiilor în softul de chatbot dedicat departamentelor de HR.
TotalSoft, unul dintre cei
mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa
Centrală, parte a grupului Logo începând cu anul 2016, anunță extinderea
investițiilor în softul de chatbot dedicat departamentelor de HR.
Potrivit unor studii internaționale, 80% dintre
angajați folosesc cel puțin o aplicație de trimitere a mesajelor text în scop profesional.
De asemenea, 89% dintre consumatori preferă să solicite suport din partea
companiilor prin mesaje text. Peste 145 de miliarde de mesaje text sunt trimise
în fiecare zi la nivel global. În prezent, aplicațiile de mesagerie sunt cele
mai folosite caracteristici ale telefoanelor inteligente și reprezintă cea mai
populară formă de comunicare.
În acest context, TotalSoft dezvoltă o aplicație
automată de mesagerie text, chatbot, pentru a ajuta departamentele de HR să își
crească productivitatea. Aplicația va utiliza Machine Learning pentru a
simula conversația umană pe baza caracterelor introduse în interfața de chat.
Un element inedit este faptul că transmiterea de mesaje către „noul asistent
virtual” se poate face
folosind orice platformă de comunicare: Facebook Messanger, Skype, WhatsApp,
Slack, etc.
„Chatboții de HR transformă experiențele angajaților. Observăm un apetit
crescut pentru adoptarea aplicațiilor de chatbot printre companii. Nu doar că
chatboții cresc eficiența forței de muncă, reduc costurile, dar ei contribuie
și la livrarea de experiențe mai bune pentru angajați. Iar aceste lucruri sunt
posibile datorită dezvoltării tehnologiei de Machine Learning”, a declarat Mihai Găvan, HCM Global Sales Director at
TotalSoft.
Menținând acest
trend de inovație, TotalSoft anunță de asemenea introducerea conceptului de „paperless”
în departamentul de HR, pentru a fluidiza procesele și a simplifica fluxul de
angajare. De exemplu, în momentul în care un candidat devine angajat, semnarea
contractului de muncă de ambele părți se face cu ajutorul semnăturii
electronice, eliminând orice document printat. Din punct de vedere al
candidatului, procesul este foarte simplu și implică câteva click-uri în urma
unei notificări primite pe email, contractul de muncă semnat electronic de
ambele părți având aceeași valoare legală ca și cel semnat fizic. Această
funcționalitate poate fi replicată pentru toate documentele gestionate de către departamentul de resurse
umane și vine în completarea procesului de digitalizare asigurat de platforma
CHARISMA HCM.
Charisma HCM este primul sistem software românesc care a oferit pieței o soluție de self-service HR pentru angajați (2004), precum și soluții integrate de management al talentelor și evaluare de personal (2011). Prin modulele sale specifice, Charisma HCM integrează activitatea operațională de HR (administrarea de personal, salarizare, pontaj, self service, document management), cu cea de recrutare și selecție, formare și dezvoltare, managementul performanței, analiză și raportare avansată de business (BI).
Principalele procese de HR care beneficiază de pe urma unui asistent
personal de tip chatbot
Relația angajatului
cu departamentul de HR poate fi stresantă, datorită repetatelor solicitări
administrative care, deși sunt în esență simplu de rezolvat, necesită timp pentru
ambele părți. Un asistent personal de tip chatbot poate fi o interfață
prietenoasă care raspunde rapid la întrebări precum cele legate de managementul
timpului, eliberarea de adeverințe și alte documente standard de HR,
administrare date personale, proceduri interne sau acces la date de contact ale
colegilor.
Astfel, informații
legate de zilele de concediu disponibile sau depunerea unei noi cereri de concediu,
fie că este vorba despre concediu de odihnă, medical, fără plată sau despre
concediu rezultat în urma unui eveniment deosebit precum nașterea unui copil
sau nuntă, dar și tot ce ține de obținere aprobărilor necesare pentru „work
from home” sunt la un mesaj distanță.
Mai mult, cu
ajutorul unui asistent personal de tip chatbot, adeverințele pot fi emise automat
și rapid pe baza unui formular standard, primind chiar și număr de înregistrare
atunci cand este trimisă pe email către solicitant. Inclusiv datele personale
din contractul de munca pot fi verificate și actualizate printr-o scurtă discuție
cu un chatbot.
Deși pare greu de crezut, acum este foarte ușor să rezolvi toate aceste probleme transmițând mesaje simple către un asistent virtual cu care te poți conecta folosind orice platformă de comunicare: Facebook Messanger, Skype, WhatsApp, Slack, etc. Soluția este astfel în concordanță cu trendurile pieței și va fi din ce în ce mai apreciată de generațiile care debutează acum pe piața muncii.